Lurøy kommune ønsker å kjøpe boligareal -Onøy

Lurøy kommune ønsker å oppføre tre miniboliger på Onøya, med byggestart tidlig høst 2024.

Kommunen ønsker tilbakemelding innen 13.mai på om du har et større eller mindre areal du ønsker å selge til kommunen.

Grunnet byggestart tidlig i høst haster det noe.

Tilbakemelding på eventuelt tilgjengelig areal må være sendt til Lurøy kommune innen 13.mai 2024.

Det er relativt kort frist på grunn av at dersom kommunen ikke finner løsning på Onøy så må det fortsatt være tid til å vurdere bygging av disse boligene i andre kretser.

Følgende punkter må/bør være oppfylt:

• Fortrinnsvis allerede regulert til boligformål
  • Avklart eierforhold/alle eiere samtykker.
  • Plassering mellom Lurøy omsorgssenter og Onøy fergekai, pga nærhet til rådhuset og hurtigbåt/ferje og butikk
  • Mulighet for vann/avløp

Et bilde som inneholder kart, tekstAutomatisk generert beskrivelse

Figur 1 Aktuelt område

Lurøy kommune vurderer også etablering av et boligfelt på Onøy/Lurøy litt lengre fram i tid. Har du/dere areal som kan være aktuelt for dette formålet så ta kontakt med oss. Dette arealet trenger ikke nødvendigvis være regulert til boligformål pr i dag.

Ved tilbud eller spørsmål rundt tomteforhold, ta kontakt med Atle Henriksen på epost atle.henriksen@luroy.kommune.no  innen 13.05.2024

Tilbakemelding