Strandrydding

HAF IKS leverer ut gratis ryddeutstyr fra sitt hovedkontor i Nordre gate 21, Mo i Rana. Du kan også hente hos Lurøy kommune.

HAF henter eierløst marint avfall gratis hele året, så lenge aksjonen registreres hos Rydde Norge.

Slik gjøres det:

Bilde med mobil og app - Klikk for stort bildeAppen Rydde
  1. Rydd eierløst marint avfall i blanke sekker.
  2. Registrer aksjonen på ryddenorge.no, i appen Rydde eller fyll ut skjema på HAF sin nettside.
  3. Kontakt HAF for henting av avfallet, eller lever gratis på gjenbruksstasjonen v/Bra-Pro.

Du kan kontakte HAF via mail haf@haf.no eller telefon 751 98 200 for å gi informasjon om hvor avfallet kan hentes, og hvor mye det er snakk om.

Avfallet må være satt lett tilgjengelig nær vei slik at HAF sine renovasjonsbiler får hentet det.

For hver sekk som plukkes kan du støtte ditt lag eller forening med kr 75,-.

Følg Rent hav Helgeland på facebook.

Send e-post til postmottak@luroy.kommune.no med:
1.    Bilde av ryddeavfall
2.    Fullt navn på melder
3.    Område som er ryddet
4.    Dato for rydding
5.    Antall sekker
6.    Navn på lag/forening som skal motta støtten

Ordningen gjelder til budsjettet er brukt. Da utbetales midlene til ditt lag eller forening. Dette annonseres på hjemmeside og facebook så følg med!